24. 8. 2013

HNEV!

Tak sa k vam opet po troch tyzdnoch prihovaram aby som vam osviezil mysel svojimi textami. Pocas mojho odpocinku som sa pripravil na skusku, potom som ochorel ale este predtym som spravil mensi prieskum trhu. Tento prieskum dopadol ako kazdy. Je to ako ked vam niekto zavola a hned na vas zacne sypat lavinu dajakych info a otazok. Nieco podobne sa mi stalo dnes 23.8. ked mi zavolal typek z T-comu ze habba babba baba aba gaba ale kedze niesom ziadne becko tak som z jeho monotonneho zaujimavo znejuceho monologu vybral jednu vec aby mi nemusel minat baterku. Povedal totiz „dobry den tu bla bla, tento hovor je monitorovany“... povedal to tak rychlo ako sa len dalo aby som si to nevsimol ale namna nema. Sice som pil ale hned som zacal ze: čože? A on sa zasekol a ze prosim? A ja ze ale neee ja nechcem aby bol tento hovor monitorovany. Trochu som ho prekvapil ale kupodivu nepokracoval dalej ale povedal: ked si to neprajete tak nic, dovidenia. (pocity v mojej mysli: JOOOOO NEMUSIM SA HO ZBAVOVAT ON SA ZBAVI SAM SEBA SAM.) ...a tak no

Tomuto cloveku nechybalo vela prijemnosti, je za nu plateny. Ale zaujimalo by ma ci mu to potom ostane aj na doma. Ved uz musi byt presyteny rovnako ako vsetci ludia co chodia do prace alebo hocijak inak su nuteny do toho aby sa usmievali alebo pri najmensom aby sa krotili. Videli ste mozno ten klip na tu pesnicku kde ludia vsetko nicili a furt sa spieval refren ze i dont wanna work today(nechcem uz dnes pracovat). Je to dobry priklad ku tomu o com dneska napisem. Vzdy ked sa niekto nuti do niecoho co mu je proti srsti tak to vyvola opacnu protireakciu ktoru bud pretavi v sebe alebo vysle naspet do okolia a to uz je nieco.

Ako iste viete tak ludia byvaju niekedy prijemny niekedy nie ale to je iba kratkodoba chvilka nieco ako pocasie. Dnesna doba je nemilosrdny nicitel nalady uz od zakladov. Kazdy skor ci neskor pride ku tym horsim chvilkam a stane sa nahnevanym, podrazdenym zmyslovzbaveny alebo nazvite to ako chcete.

Ludia si to dneska neuvedomuju no na "energetickej" urovni alebo aj na psychologickej urovni sa deje viac veci:
  • Nazbieranie: sposobi ju konflikt mysle z vonkajsim okolim ale moze vzniknut aj prechodom od inych ludi ked na nich hadzu svoju zlost. V tejto fazi sa zacne plnit imaginarny pohar zurivosti ktory maju vsetci, dokonca by som povedal ze ich maju viac. Myslim ze hlavne preto ze prichadzaju do konfliktu s mnoho faktormi ktore ich mozu nahnevat(pocitac rodina kamarati dopravne zapchy alebo aj politika). Vzdy ked ludia nevedia hnev momentalne odkopnut tak si zbieraju svoje zlosti do tychto poharikov.
  • Vyvrcholenie: naplnenie pohara a ako sa hovori: pohar pretecie. Stanete sa napoly sialenym a zacnete rozlievat pohar do okolia. To sa prejavuje zvysenou podrazdenostou, fyzickou aktivitou(mlatenie do veci), rychlejsim srdecnym tepom(co vyvolava aj infarkty) a hlavne robite zle veci k ludom co si to mozno nezasluzia.
  • Vylievanie: kedze ludia su rozny tak reaguju rozne. Utiahnutejsi ludia maju ale nevyhodu lebo mozu to v sebe dusit dlho a ked vybuchnu nemusia to zvladnut a spravit nieco fakt zle... Taktiez zle su na tom ludia co furt vybuchuju. Taky maju svoje pohariky velmi male alebo si ich zaplnia priliz skoro. Dolezita vec co sa pri nej deje je ze ludia musia najst pre svoju energiu hromozvod. Ta najhorsia cesta je spravit si hromozvod na najblizsej osobe co je a tym ze na nu nabliakate a roztocite spiralu nenavisti lebo aj cloveku oproti mozno pretecie pohar a strhne sa nezmyselna hadka s ktovie akym koncom. Menej horsia cesta je ze sa rozhodne do niecoho kopnut(napr. nasere vas stolik ze ste sa onho podkli tak donho kopnete a tym si mozno ulavite a mozno nie :D). A ta spravna cesta ako sa zbavovat hnevu je najst si nejaky ten ventilator ktory to z vas odfukne. Urcite poznate svoje antistresove sposoby. Spomeniem par: hudba, hry, jedlo, cvicenie, meditacia, fetovanie, sprcha a mnoho inych ved kazdy nech si najde svoje no vedzte ze je dolezite aby to nemalo vedlajsie ucinky lebo viete ako dopadnu ludia co sa od nestastia prezieraju....
  • Vytriezvenie: po kazdom uplnom vyprazdneni sa dostava prijemny pocit akoby vam zo srdca spadol kamen (alebo ako ked sa dobre vyserete). Ci uz ste to na niekoho nakricali alebo radsej vybuchali do vankusa je treba sa postarat aj o nasledky. Hlavne nasledky su po bliakani na inych, ak totiz na niekoho nakricite tak bud vam to vrati alebo udusi v sebe no da sa tomu zabranit tak ze si PRIZNATE CHYBU. "och prepac, neviem co to domna voslo.." a atmosfera sa hned zmeni a obom vam je lepsie.....taktiez este dodam ze ked sa zbavite hnevu alebo stresu pride do vasej mysle nove prazdno, nie zle prazdnô ale dobre. Je to taky pocit ze: super, a co teraz. No a vtedy vyskocte na chrbat svojho osud a povedzte Hijé! lebo prazdnotu zaplnite novymi zazitkami.
Vzdy ked teda budete citit agresiu skuste ju predychat potom vydat hlasny zvuk potom zatnut zuby peste a pod (lebo tlakom a inou bolestou negujete ine bolesti) a az potom znicte toho cloveka na ktoreho ste nahnevany snad vas to uz preslo. Ak nie nuz sekajte mlatte pilte strielajte...ale nie domna :D

na zaver dodam len relaxacne ooooooohmmmmmmmm

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára