20. 5. 2014

Škola, o ktorej ste ani nesnívali

Ako mladší som často myslel na iný spôsob výučby. Nedostatkov je tak veľa, že rátať ich je zbytočné. Som ale ajtak rád za vzdelanie, ktoré som dostal. Neviem si predstaviť čo by zo mňa bol kebyže nechodím do školy.... Chodil som tam často nerád, musel som. Spätne si spomínam ako sa mi nechcelo učiť, robiť si úlohy ani nič. Som presvedčený, že keby spolužiaci nemali takých prísnych rodičov, tiež by sa menej snažili.

To vidím ako najväčší problém. Nedostatok motivácie. Z nej pramení aj lenivosť a neskôr aj hlúposť. Oficiálne má deti motivovať budúcnosť - teda peniaze. A ja sa pýtam: Ako sa dá dieťa motivovať cieľmi pre dospelákov? Dieťtreba motivovať hrou, ale kto má na svoje dieťa čas? A hlavne... Kto dnes chce vôbec mať dieťa alebo rodinu?? Nikomu sa nechce... a určiťe sa vašim deťom nebudú venovať vychovávateľky v škôlke, čo majú každá na starosti 20 detí, dva koláče a jednu kávu. (ak poznáte iný spôsob ako motivovať dieťa napíšte do komentu alebo na mail, díky - motivácia sladkou odmenou neplatí)

Skoro každé dieťa má veľa talentov, schopností tvoriť rôznymi smermi. Jedinečnosť, výnimočnosť a kvalita sa rodí každému. Tieto atribúty ale zaniknú, keď mu nevenujete dostatok pozornosti. Do 12 rokov treba svoje potomstvo milovať a žiť iba preňho. Dnes je ťažké sa týchto priórít držať, treba chodiť do roboty... Je mi to ľúto aj preto že sa ma to priamo týka. Od 12 rokov si začne každý človek uvedomovať svet, pomaly naňho treba presunúť zodpovednosť za samého seba.

Funguje tu jeden jednoduchý no všade-prítomný zákon zachovania energie. To čo dieťaťu dáte sa vám aj vráti. Dalo by sa namietať či už sa ovocia ukáže neskôr alebo sa výnimočne neukáže vôbec. Preto keď máte aspoň dve deti, je istá šanca že aspoň jedno vás bude mať tiež rado. Dalo by sa o správnej výchove detí napísať rada kníh, to už sa musí každý snažiť sám podľa seba. 

Jedno sa mi ale potvrdilo ale všade a bez výnimky: Ak nenaučíte svoje deti úctu ku starším, odkopnú vás ako starú práčku. Toto tiež docielite, ak ich neučíte láske ale materiálnemu mysleniu. V budúcnosti bude lacnejšie človeka zrecyklovať ako sa oňho starať... o tom napíšem ale niečo iné, konkrétnejšie.

Moja téma je výchova detí. Pri úvahách ako by to mohlo byť lepšie ma napadlo mnoho vecí. Nikdy som ale nedomyslel vec tak úžasne ako v týchto školách. Je to druhý dokument po 300 dňoch na ostrove, ktorý ma oslovil natoľko že o ňom musím písať. Tento je ale ešte lepší, je to akoby som čítal nejakú sci-fi literatúru. 


https://www.youtube.com/watch?v=A_88x8SZTSY

Video sa volá Ruská Rodová škola, má 30 minút a už po prvej minúte som bol smutný že je také krátke. Otvára nové obzory s dosiaľ nepoznanými metódami a dosahuje neuveriteľné výsledky. 
Spomeniem určite:
Prístup v ktorom si je každý rovný a každý všetko pochopí - 10-26 rokov;
Systematické ponímanie VŠETKÉHO(na úrovni vesmíru) + vzájomné prepojenie;
Učenie sa o zložkách systému(fungovania sveta) do hĺbky, naraz, bez prerušnia a pochopenie všetkého;
Perfektné prostredie pre absolútnu motiváciu a duchovný rast;
Nevýhody som si nevšimol iné okrem tej ktorú spomenul ku koncu a to tú, že deťom chýba čas pre seba....

Čo by som dal za takú školu,...... aj takýto starý, veď to nevadí. Predstava že by som terajšiu úroveň vzdelania / vyspelosti dosiahol už pred 4-8 rokmi je neuveriteľná, ale verím že je možná. Všetko by šlo rýchlejši a jednoduchšie. To, že niečo také existuje mi veľa dalo a snáď možno aj vám :) Možnosti momentálne nie sú, no aspoň viem o tom že to existuje. Viem ktorým smerom budem viesť svoj život a svoje potomstvo.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára