13. 11. 2014

Príbeh, ktorý ma zasiahol

Na začiatok len ospravedlnenie za moju nečinnosť asi aom nikomu nechýbal ale možno to ešte dobehnem :)

Nadpis trochu preháňa. Nezasiahol ma úplne, ale musím ho ajtak zdieľať. Nie vždy sa mi stane že sa cez moju hrubu škrupinu dostane niečo do mojho jadra a prebudí emócie... v tejto krátkej legende sa to ale podarilo a preto by som sa chcel podeliť Bolo to pridané len deň pred mojimi narodeninami :)


Legenda vraví, že kedysi na okraji močiara žil jeden čarodejník. Veľa toho prežil i veľa toho videl. Dokázal bojovať i liečiť ľudí. Mal veľmi veľkú silu, pomocou ktorej vedel vytvoriť i zlé i dobré veci, vedel sa premeniť na akékoľvek zviera. Celé okolie sa ho bálo.
Ľudia sa ho báli, no keď prišli problémy, vyhľadávali ho s prosbami o pomoc. Na tomto svete pre neho nebolo nič nemožné.
Raz k nemu priniesli prenádhernú dievčinu, ktorá zomierala. Robil, čo mohol, no prvýkrát neuspel. Dievčina zomrela. Krása i smrť toho dievčaťa sa ho tak dotkli, že stratil o všetko záujem. Nemal pokoja dňom ni nocou. Dievčina sa mu zjavovala vo snoch, nežne sa naň usmievala a čarodejník v jej veľkých krásnych očiach cítil silu mocnú učiniť čokoľvek na svete.
V jednu bezsennú noc začul z močiara spev. Udivil sa čarodej: Kto môže spievať v močiari, a k tomu ešte v noci, keď ľudia sa tam boja chodiť i za bieleho dňa? Strach padol na čarodeja, no tiahlo ho to vidieť, kto spieva.
Vyjdúc z domu, uvidel chorovod dievčat (beregýň), ktoré akoby plávali vo vzduchu vyžarujúc nadpozemskú žiaru. I zatúžil čarodej podísť bližšie. Ako sa k nim priblížil, uvidel ohromnú vatru javiacu sa akoby živou a majúcou myseľ. Čarodej začul hlas, ktorý vychádzal z vatry a ktorý rozpoznal ako hlas tej prekrásnej dievčiny, ktorá nedávno zomrela:
- Som vládkyňa všetkých síl, vo mne sú všetky tajomstvá života i smrti, všetko mi je podriadené. Chcel by si poznať moje vedomosti a slúžiť mi, byť vykonávateľom mojej vôle?
Čarodej ovládaný silami, ktoré vychádzali z ohňa, kľakol na kolená, poklonil sa a odvetil:
- Áno, vládkyňa moja.
- Čuj teda, čo ti poviem: svet sa skladá z troch častí - vrchnej, strednej a spodnej. Každá z častí má svoje miesto, no navzájom su neoddeliteľné. Všetko z nich pochádza, i navracia sa do nich. Človek sa narodí, žije i umiera v týchto svetoch podriaďujúc sa ich zákonom a pravidlám. Každý zo svetov, vo svojej podstate sa skaldá z deviatich častí (kruhov). Časti svetov určujú smer udalostí v živote človeka: vplývajú na jeho narodenie i smrť, dávajú mu v živote miesto, chrániac, či škodiac človeku.
Všetky sú navzájom nezávislé. Hoci človek počas svojho života neustále prechádza z jednej do druhej. Tie časti veľa dajú v chápaní jeho osudu. Aby si pochopil človeka, zmysel jeho života, mať vplyv na neho, potrebuješ vedieť, v ktorej časti, ktorého sveta sa narodil, kde žije i kadiaľ odíde. Vtedy odkryje sa ti tajomstvo jeho života a nebude ťažké pochopiť cestu človeka i choroby, ktoré ho prenasledujú. Na to, aby si určil, kde sa práve vo svetoch a ich častiach nachádza, potrebuješ poznať miesto i čas jeho narodenia.
O mnohých tajomstvách hovorila dievčina v tú noc. Veľmi sa zmenil čarodejník po tej noci. No nie iba on, no i jeho umenie. Zmizol i strach ľudí z neho. Začali za ním chodievať častejšie, no nie iba kvôli liečeniu aj kvôli radám.

ZDROJ: Slovanská Krása (na fejsbuku)  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára